Zwroty i reklamacje
Zwrot produtu
Jeśli zdecydujesz się odstąpić od umowy, to tak, jakbyś nigdy nie dokonał zakupu. Na dokonanie zwrotu masz 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zamówionego przez Ciebie towaru. Nie musisz nam podawać przyczyny zwrotu. Ty odsyłasz nam towar, a my zwracamy Ci pieniądze. Odstąpienie od umowy jest też powszechnie zwane zwrotem towaru.
Jak przygotować towar do zwrotu
Jeżeli zwracasz towar wysyłkowo, a nie osobiście, pamiętaj o odpowiednim zabezpieczeniu towaru na czas transportu. W przypadku maszyn do szycia oraz AGD, najlepszym opakowaniem do przewozu, które ochroni urządzenie przed uszkodzeniami, jest oryginalne opakowanie dodatkowo zabezpieczone folią bąbelkową lub nawet zwykłą folią. Warto zachować opakowanie oryginalne do czasu upłynięcia terminu na zwrot oraz na czas obowiązywania gwarancji.
Pamiętaj o dołączeniu do zwrotu dowód zakupu. Dodatkowo na paczce możesz napisać nr zamówienia z którego pochodzi zwracamy towar – przyspieszy to proces zwrotu.
Co muszę wypełnić przy zwrocie?
Masz kilka możliwości. Najszybszą i najwygodniejszą, tak dla Ciebie, jak i dla nas, będzie wypełnienie zgłoszenia zwrotu towaru, które znajdziesz na naszej stronie WWW. Po zalogowaniu się na Twoje konto w sekcji „Zwroty produktów” możesz „dodać zwrot”.
Możesz skorzystać z naszego wzoru dostępnego tutaj, napisać takie oświadczenie odręcznie lub skorzystać ze wzorów dostępny na stronie UOKiK.
Jak odesłać zwracany produkt?
Zwracamy produkt nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza wskazane przez prawo koniecznych do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Musi być kompletny i fabrycznie zapakowany w oryginalne opakowanie.
Zwracając produkt oświadczasz, że w żaden sposób nie zmniejszała się jego wartości i nadaje się on do ponownej sprzedaży bez obniżania jego ceny. W przypadku niespełnienia tego warunków możemy pomniejszyć sumę zwrotu.
Kto płaci za przesyłkę zwrotną?
Koszt wysyłki zwrotnej jest po Twojej stronie.
Gdzie odesłać zwracany produkt?
Odpowiednio zabezpieczony produkt wyślij na ten adres:
Galeria Łucznik
ul. Bierutowska 81, bramy 1-6, hangar A
51-317 Wrocław
Możesz też dostarczyć go osobiście. Tutaj sprawdzisz w jakich godzinach pracujemy.
Jak szybko zostaną mi zwrócone pieniądze?
Zgodnie z prawem, pieniądze musimy zwrócić Ci niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni. Oczywiście zawsze zwracamy pieniądze tak szybko, jak to możliwe, więc zwykle trafią one do Ciebie w ciągu 7 dni roboczych. Ten czas oczywiście może się wydłużyć, ale na pewno nigdy nie przekroczy wspomnianych 14 dni.
Kiedy nie można zwrócić towaru?
Dotyczy to przede wszystkim produktów, które dostarczone są w zapieczętowanym opakowaniu, które po jego otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę. Np.: końcówki do szczoteczek do zębów, wymienne dyski do pilników, filtry do odkurzaczy i oczyszczaczy itp.
Dokładne informacje znajdziesz tu, na stronie www.PrawoKonsumenckie.pl. Pamiętaj też, że prawo do zwrotu towaru na podstawie odstąpienia od umowy maję wyłącznie klienci będący Konsumentami.
Reklamacja produktu
Zanim pokwitujesz odbiór przesyłki, sprawdź, czy paczka nie uległa uszkodzeniu. Jeśli zauważysz zewnętrzne uszkodzenia, odmów przejęcia przesyłki i niezwłocznie skontaktuj się na naszym BOK. Jeśli po opłaceniu kwoty pobrania i pokwitowaniu odbioru paczki stwierdzisz jakiekolwiek niezgodności, skontaktuj się z kurierem i poproś o możliwość sporządzenia protokołu szkody, który będzie przydatny w trakcie procesu reklamacyjnego.
Wysyłam reklamację korzystając z formularza na stronie
Jeśli kupiony towar będzie miał jakiekolwiek wady fabryczne lub nie będzie zgodny z opisem, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją reklamacyjną:
- Zaloguj się na swoje konto.
- W sekcji „Reklamacje produktów” wybierz „Dodaj reklamację”.
- Wybierz produkt, którego dotyczy zgłoszenie, sposób jego dostarczenia i metodę zwrotu należności.
- Pamiętaj o dodaniu wiadomości, w której opiszesz problem związany z reklamowanym produktem.
- Po zgłoszeniu reklamacji skontaktujemy się z Tobą i poinformujemy o dalszych krokach.
Wysyłam reklamację samodzielnie
Wyślij paczkę wygodną dla siebie metodą na adres:
Galeria Łucznik
ul. Bierutowska 81, bramy 1-6, hangar A
51-317 Wrocław
tel.: +48 667 550 201
Pamiętaj, żeby zachować rachunek za wysyłkę. Na jego podstawie zwrócimy Ci poniesione koszty. Miej na uwadze, że nie odbieramy paczek wysłanych za pobraniem.
Dostarczam reklamację bezpośrednio do sklepu
Możesz również samodzielnie dostarczyć produkty do naszego salonu znajdującego się pod tym adresem:
Galeria Łucznik
ul. Jana Długosza 59/75
klatka C, I piętro
51-317 Wrocław
Tutaj możesz sprawdzić godziny w których pracujemy, a mapę z dokładną lokalizacją znajdziesz tutaj.
Jak długo będę czekać na rozpatrzenie reklamacji?
W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie o wyniku postępowania reklamacyjnego. Zazwyczaj wymiana lub zwrot pieniędzy następuje w ciągu 7 dni. Czasami może potrwać to dłużej, ale na pewno nie będziesz czekać dłużej niż 14 dni.