Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Galeria Łucznik
z dnia 01.01.2023 r.
§ 1. Definicje
Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient– osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienie w ramach Sklepu.
- Kodeks Cywilny– Ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Konsument– osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta- osobę fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego Galeria Łucznik.
- Sklep internetowy (Sklep)– serwis internetowy dostępny pod adresem www.galerialucznik.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Sprzedający - M&M Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jana Długosza 59/75, klatka C, I piętro, 51-162 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000403267, posiadającą numer NIP 894-303-64-06, REGON: 021773289, o kapitale zakładowym 50.000,00 zł, adres e-mail: sklep@galerialucznik.pl, tel. +48 71 32 73 138, prowadzącą Sklep internetowy.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie internetowym.
- Towar outletowy– produkty prezentowane w Sklepie internetowym w zakładce Outlet o niepełnej wartości z oznaczoną rodzajowo wadą na etykiecie.
- Wada ujawniona – oznaczoną przez Sprzedającego wadę lub mankament Towaru outletowego.
- Ustawa o prawach konsumenta– ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Umowa sprzedaży – umowę sprzedaży zawartą na odległość między Klientem a Sprzedającym na zasadach określonych w Regulaminie.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedającym, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, którego zakupem Klient jest zainteresowany.
<br>
§ 2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.galerialucznik.pl. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji i Zamówień Towarów dostępnych w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i skutki odstąpienia od Umów sprzedaży;
- zasady składania reklamacji i przebieg postepowania reklamacyjnego;
- zasady składania reklamacji dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną;
- zasady i sposoby rozstrzygania sporów między Sprzedającym, a Klientem.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.galerialucznik.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Wszelkie postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Towarów stosuje się także do Towarów outletowych z zastrzeżeniem, że:
- Towar outletowy może nie być towarem nowym lub pełnowartościowym;
- Sprzedający za pośrednictwem Sklepu internetowego w zakładce Outlet ujawnia i oznacza wady Towaru outletowego lub okoliczność używania i naprawy Towaru outletowego;
- Towar outletowy może być sprzedawany w zastępczym opakowaniu lub nie posiadać kompletnych oznaczeń;
- przy zakupie Towaru outletowego, w zakresie Wad ujawnionych Sprzedający zwolniony jest z odpowiedzialności z tytułu rękojmi oraz gwarancji przy sprzedaży.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
- przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Google Chrome lub Microsoft Edge;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu oraz posiadać własny adres poczty elektronicznej (adres e-mail).
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sprzedający podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedający zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w ramach Sklepu internetowego.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Sprzedający nie obciąża Klienta jakimikolwiek kosztami z tytułu rejestracji i korzystania ze strony internetowej w celu zawarcia Umowy sprzedaży.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu, zapoznanie się z jego treścią oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Korzystając ze Sklepu internetowego Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedającego;
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Sprzedający może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedającego za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedającego lub jego partnerów.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
§ 4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Prezentacja Towarów w Sklepie internetowym nie oznacza ich dostępności i nie gwarantuje możliwości realizacji Zamówienia.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wejść na stronę internetową www.galerialucznik.pl, dokonać wyboru Towaru w interesującym Klienta wariancie (w tym kolorystycznym i/lub rozmiarowym), podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie. Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoznacznie informującego o obowiązku zapłaty Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Klient będący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta powinien złożyć w okienku „uwagi dla sklepu” oświadczenie: „zakup na firmę (nie ma charakteru zawodowego)”.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie Zamówienia zawierające informacje dotyczące:
- przedmiotu Zamówienia;
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują);
- wybranej metody płatności;
- wybranego sposobu dostawy;
- czasu dostawy;
- niezawodowego charakteru zakupu – w przypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, zapoznanie się z treścią Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe lub innych wymaganych danych oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zmierzające do zawarcia ze Sprzedającym Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia i jego przyjęciu przez Sprzedającego, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Udostępnienie Regulaminu odbywa się za pośrednictwem strony internetowej Sklepu oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, poprzez link dostępny w wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8 powyżej.
- Nieotrzymanie przez Klienta potwierdzenia zamówienia w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia oznacza, że Zamówienie nie zostało przyjęte, a Umowa sprzedaży niezawarta. W takim przypadku Klient powinien sprawdzić w szczególności, czy podany przez niego adres e-mail jest prawidłowy, czy jego konto pocztowe pozostaje aktywne i nie jest przepełnione. W razie potrzeby Klient może skontaktować się z Działem Obsługi Klienta, wysyłając e-mail na adres podany w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej sklepu internetowego www.galerialucznik.pl.
- Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8 powyżej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Sprzedający poinformuje Klienta o skorzystaniu z uprawnień określonych w ust. 13 powyżej drogą e-mailową niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia ustalenia zaistnienia przyczyn uzasadniających skorzystanie z tych uprawnień. Jakakolwiek suma pieniężna otrzymana od Klienta podlega wówczas w całości zwrotowi.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podawanych przez Klienta, w szczególności w drodze przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w celu weryfikacji prawidłowości Zamówienia.
§ 5. Dostawa lub odbiór towarów
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się, wedle wskazań Klienta, przesyłką kurierską lub za pośrednictwem sieci punktów odbiorczych. Koszty dostawy zależne są od wybranej formy dostawy, firmy kurierskiej oraz płatności i zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia.
- W przypadku Zamówień o wartości co najmniej 199 zł, a w przypadku płatności za pobraniem co najmniej 299 zł, dostawa jest darmowa.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 30 dni roboczych licząc od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy z uwagi na okoliczności, które nie są od niego zależne.
- W przypadku płatności za Towar przy odbiorze (za pobraniem), warunkiem wydania Towaru jest przekazanie dostawcy pełnej zapłaty za towar i dostawę, zgodnie z zatwierdzonym Zamówieniem.
- Koszt przesyłek zagranicznych wymaga każdorazowo potwierdzenia ze strony Sprzedającego.
6. Ceny i metody płatności
- Ceny podane na Stronie internetowej są cenami brutto i zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Ceny mogą ulec zmianie w każdej chwili, co nie dotyczy jednak towarów już zamówionych.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przelewem na numer konta bankowego:
- PL71 1140 1140 0000 3303 3400 1002
- EUR44 1140 1140 0000 3303 3400 1003
- płatnością elektroniczną w systemie PayU
- poprzez płatność gotówką przy odbiorze (tzw. płatność za pobraniem, COD),
- poprzez płatność kartą przy odbiorze od kuriera jeśli firma kurierska obsługuje możliwość płatności kartą.
- przelewem na numer konta bankowego:
- O ile nie zastrzeżono inaczej, do ceny Towaru doliczony zostanie koszt dostawy Towaru w wysokości określonej w Zamówieniu złożonym przez Klienta i potwierdzonym przez Sprzedającego.
- Na życzenie Klienta wyrażone przy składaniu Zamówienia Sprzedający wystawi i dołączy do przesyłki fakturę VAT. W celu wystawienia faktury VAT przez Sprzedającego, Klient powinien podać numer NIP przy składaniu Zamówienia.
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych.
§ 7. Prawo do odstąpienia od umowy
- Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje 30-dniowy termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru.
- Opisane powyżej prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w obowiązujących przepisach, w tym w przypadku, w którym Towar jest rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, lub w przypadku, w którym przedmiotem Umowy sprzedaży są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Oświadczenie o odstąpieniu złożone może być za pośrednictwem panelu "Twoje konto" na stronie www.galerialucznik.pl, lub za pośrednictwem poczty e-mail na adres podany na stronie głównej www.galerialucznik.pl, lub pisemnie, opatrzone datą i podpisem oraz załączone do przesyłki ze zwracanym Towarem.
- Klient ma również możliwość telefonicznego odstąpienia od umowy poprzez kontakt ze Sprzedającym pod numerem: +48 71 32 73 138 lub +48 71 32 73 140. Podczas rozmowy Sprzedający, celem zweryfikowania tożsamości Klienta, poprosi o dane billingowe, adres wysyłki oraz numer zamówienia.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczające jest wysłanie Sprzedającemu informacji dotyczącej wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Odstąpienie od Umowy sprzedaży wiąże się z obowiązkiem zwrotu Towaru w trybie i na warunkach określonych w § 8 poniżej.
- Postanowienia § 7 stosuje się odpowiednio w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 8. Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, tj. nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży, co skutkować może wydłużeniem czasu o którym mowa w ust. 1.
- Zwrotu płatności Sprzedający dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji lub w przypadku przesyłki płatnej przy odbiorze na wskazany numer konta, chyba, że Konsument w sposób wyraźny zgodził się na inne zaproponowane indywidualnie rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem płatności.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu na adres "Galeria Łucznik", ul. Bierutowska 81, bramy 1-6, hangar A, 51-317 Wrocław lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Celem przyspieszenia procedury zwrotu, Konsument może opisać przesyłkę od zewnątrz określeniem "ZWROT TOWARU", nie jest to jednak wymagane. Opis powinien zostać umieszczony na opakowaniu chroniącym Towar do transportu, a nie na opakowaniu samego Towaru.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Sprzedający wskazuje, że przesyłki wysyłane na jego koszt z płatnością przy odbiorze nie będą przyjmowane.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W razie zwrotu Towaru, który został przez Konsumenta zużyty w zakresie wykraczającym poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, Sprzedający zastrzega możliwość potrącenia odpowiedniej kwoty tytułem odszkodowania za nadmierne zużycie Towaru z kwoty należnej Konsumentowi z tytułu odstąpienia od umowy.
- Postanowienia § 8 stosuje się odpowiednio w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§ 9. Reklamacje dotyczące Towarów
Reklamacje składane przez Konsumentów
- Sprzedający odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności towaru z umową. Odpowiedzialność Sprzedającego jest określona w niniejszym Regulaminie oraz Ustawie o prawach konsumenta.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe z przyczyn leżących po stronie Klienta będącego Konsumentem, w szczególności wskutek niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania zakupionego Towaru.
- Na oferowane Towary udzielana jest gwarancja jakości przez ich importera – ASPA Electro Sp. z o.o. Szczegółowe warunki gwarancji określa każdorazowo karta gwarancyjna dołączona do sprzedawanego Towaru.
- Reklamacje należy składać za pośrednictwem formularza udostępnionego przez Sprzedającego na stronie www.galerialucznik.pl w zakładce "Twoje konto" lub kierować na adres sklep@galerialucznik.pl.
- Klient będący Konsumentem może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji również bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- Klient będący Konsumentem może żądać w ramach odpowiedzialności Sprzedającego za zgodność towaru z umową naprawy towaru lub wymiany towaru na nowy. Klient będący Konsumentem może również złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (odpowiednim do zaistniałej niezgodności z umową) albo odstąpieniu od umowy (nie przysługuje, gdy zgodność towaru z umową jest nieistotna), gdy Sprzedający odmówi naprawy towaru lub wymiany na nowy oraz w sytuacjach określonych w przepisami.
- Prawo do zgłoszenia reklamacji na podstawie odpowiedzialności Sprzedającego za zgodność Towaru z umową przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w ciągu dwóch lat od dostarczenia Towaru, z zastrzeżeniem wyjątków określonych przepisami i niniejszym Regulaminem.
- W zakresie odpowiedzialności Sprzedającego za zgodność Towaru z umową, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego § 9 a także ograniczeń dotyczących Towarów outletowych o których mowa w § 2, zastosowanie mają przepisy Ustawy o prawach konsumenta, w szczególności art. 43a i następne Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, Konsument zobowiązany jest do przesłania reklamowanego Towaru na adres Sprzedającego, wraz z kopią dowodu zakupu Towaru w Sklepie internetowym www.galerialucznik.pl oraz opisem reklamacji.
- W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji Sprzedający zwraca Konsumentowi koszty poniesionej przesyłki z zastrzeżeniem, że Klient skorzystał z jednej z form dostawy dostępnej w ramach Sklepu internetowego.
- Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Klient będący konsumentem żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Klient będący konsumentem żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta będącego Konsumentem jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta będącego Konsumentem powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia złożonej przez Klienta będącego Konsumentem reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- Powyższe postanowienia dotyczące reklamacji składanych przez Klientów będących Konsumentami stosuje się odpowiednio do reklamacji składanych przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
Reklamacje składane przez Przedsiębiorców
- Obowiązkiem Sprzedającego jest dostarczenie Towarów bez wad. Sprzedający odpowiada wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym Regulaminie oraz Kodeksie Cywilnym.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe z przyczyn leżących po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą, w szczególności wskutek niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania zakupionego Towaru.
- Na oferowane Towary udzielana jest gwarancja jakości przez ich importera – ASPA Electro Sp. z o.o. Szczegółowe warunki gwarancji określa każdorazowo karta gwarancyjna dołączona do sprzedawanego Towaru.
- Reklamacje należy składać za pośrednictwem formularza udostępnionego przez Sprzedającego na stronie www.galerialucznik.pl w zakładce "Twoje konto" lub kierować na adres sklep@galerialucznik.pl.
- Klient będący Przedsiębiorcą może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji również bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- Klient będący Przedsiębiorcą może żądać w ramach rękojmi naprawy towaru lub wymiany towaru na nowy. Klient będący Przedsiębiorcą może również złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (odpowiednim do wady) albo odstąpieniu od umowy (z wyjątkiem przypadku wady nieistotnej), chyba że Sprzedający niezwłocznie wadę usunie lub wymieni towar wadliwy na wolny od wad.
- Prawo do zgłoszenia reklamacji na podstawie rękojmi za wady Towaru przysługuje Klientowi będącemu Przedsiębiorcą w ciągu dwóch lat od wydania Towaru, z zastrzeżeniem wyjątków określonych przepisami i niniejszym Regulaminem.
- W zakresie odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady Towarów, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego § 9, a także ograniczeń dotyczących Towarów outletowych o których mowa w § 2, zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 i następne Kodeksu cywilnego.
- Klient będący Przedsiębiorcą powinien sprawdzić przesyłkę w momencie jej doręczenia w obecności dostawcy. W przypadku wykrycia widocznych ubytków, uszkodzeń oraz innych wad Towaru Przedsiębiorca:
- zgłasza wszelkie zastrzeżenia dostawcy Towaru,
- sporządza i podpisuje z dostawcą protokół dotyczący wadliwości Towaru,
- zachowuje egzemplarz protokołu i jak opakowanie opakowania uszkodzonej przesyłki.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do zgłoszenia Sprzedającemu niewidocznych przy odbiorze wad Towaru niezwłocznie po ich wykryciu, nie później jednak niż w przeciągu 5 dni od dnia odbioru Towaru.
- Przedsiębiorca traci przy tym uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i sposób określony powyżej i nie zawiadomił Sprzedającego o wadzie niezwłocznie.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do przesłania reklamowanego Towaru na adres Sprzedającego, wraz z kopią dowodu zakupu Towaru w Sklepie internetowym www.galerialucznik.pl, opisem reklamacji oraz kopią protokołu sporządzonego w obecności dostawcy.
- Sprzedający może żądać od Przedsiębiorcy przesłania na własny koszt uszkodzonego Towaru wraz z jego opakowaniem na adres Sprzedającego za pośrednictwem jednej z form dostawy dostępnej w ramach Sklepu internetowego. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt przesyłki zostanie Przedsiębiorcy zwrócony na wskazany przez niego rachunek bankowy.
§ 10. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedający podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient powinien niezwłocznie powiadomić Sprzedającego o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: "Galeria Łucznik”, ul. Jana Długosza 59/75, klatka C, I piętro, 51-162 Wrocław, mailowo pod adres sklep@galerialucznik.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
§ 11. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów ze Sprzedającym, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądom właściwym ze względu na siedzibę Sprzedającego.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 r. Zmiany i uzupełnienia niniejszego regulaminu obowiązują od dnia ich opublikowania na stronie www.galerialucznik.pl, przy czym do zamówień już złożonych stosuje się regulamin o treści obowiązującej w chwili składania zamówienia.
Wzór formularza odstąpienia od umowy możesz pobrać tutaj.